responsif teks foto

Jumaat, 3 Julai 2009

Hari Penutup Kanival Lipis 2009


Malam ini hari penutup Karnival Lipis 2009, saya keluar dari rumah untuk melihat upacara tersebut, hujan sedikit gerimis tapi saya gagahi juga mungkin ada keseronokan malam ini. Sesudah sampai menapak dataran Lipis hujan turun dengan lebat. Saya meluru menuju ke khemah garai promosi ‘Streamyx’ sambil melihat apa yang dipaparkan.


Sambil itu saya terdengar dua orang dalam lingkungan 50-an bersembang. “mengapa ya setiap kali Kanival Lipis diadakan mesti hari hujan ..? jawab seorang lagi, “sebab apa…? tanah dataran Lipis ini milik ‘Orang Kaya Haji’(Wan Daud) yang diambil oleh Clifford secara paksa. jadi perbuatan tak baik mesti ada musibah dan petanda”. katanya.

“Dalam hati saya, oh begitu” saya pun berlalu.

Tiada ulasan:

AddToAny