responsif teks foto

Khamis, 10 Mei 2012

FELDA pertama dapat durian runtuh


871 peneroka Felda Sungai Koyan, Kuala Lipis hari ini menjadi peneroka pertama menerima durian runtuh seperti mana yang diumumkan Perdana Menteri dua hari lalu.
Pemberian membabitkan peneroka Felda Sungai Koyan 1, 2 dan 3, dengan peruntukan keseluruhan 4.27 juta ringgit.
Pemberian ini sekaligus menjadikan Felda Sungai Koyan sebagai Felda pertama di negara ini menerima durian runtuh.
Terdapat 317 Felda di seluruh negara.
Durian runtuh 15 ribu ringgit untuk setiap keluarga peneroka disampaikan oleh Exco Pahang yang juga ADUN Jelai Datuk Wan Rosdi Wan Ismail.
Penerima yang ditemui bersyukur dan terharu atas bantuan itu.
ABDUL MUTALIB ABDULLAH / PENEROKA
"Saya memang gembira sebab saya sudah duduk sini 30 tahun, dan inilah kali kita mau tengok satu kewangan yang besar kerajaan Barisan Nasional kasikan kepada kita sebagai peneroka".
AZIZAH ABDUL GHANI / ANAK PENEROKA
"Saya generasi kedua Felda, anak Felda walaupun ibu dan bapa saya telah tiada sebagai mewakili meraka semua saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada Allahyarham Tun Abdul Razak yang membawa kami ke sini dan juga anakandanya".
KHOLID HUSSIN / PENEROKA
"Saya bagi pihak peneroka Felda Sg Koyan 1 mengucapkan ribuan terima kasih tidak terhingga terutama sekali pada Perdana Menteri kita yang telah memberikan sebagai mana yang telah dijanjikan iaitu durian runtuh yang telah diumumkan pada 8 haribulan baru ni, hari ni adalah menjadi satu kenyataan bagi kita".
sumber TV 3


cek pun telah dikeluarkan



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang kami mahu kawasan/tapak rumah generasi kedua di Felda Sungai Koyan. kalau tak ada tapak/kawasan rumah macam mana kami mahu menetap di Koyan..."

AddToAny