responsif teks foto

Sabtu, 18 Ogos 2012

Mencontohi Hari Raya Nabi



Semoga hari raya kali ini kita berusaha bersungguh untuk melaksanakan tuntutan Nabi SAW dalam meraikannya hindarilah dari menziarahi kubur di pagi raya kerana ia akan menghilangkan kegembiraan hari raya dengan suasana kesedihan dan kepiluan. Sesungguhnya bergembira dihari raya adalah sunnah Nabi SAW manakala bersedih-sedihan pada hari raya pula bukan daripada ajaran Islam.  Apa yang terbaik itu adalah mengikut petunjuk Nabi SAW, Insya ALLAh jika esok diisytiharkan raya marilah kita sama-sama mencontohi sepertimana Nabi SAW berhari raya. - Sinar Harian 18 Ogos 2012.

Di sini saya mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya kepada rakan-rakan pembaca/follower blog , sahabat-sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.

1 ulasan:

Syazu Em berkata...

assalamualaikum, Selamat Hari Raya. saya Emmy dari Temerloh, nak mencari waris2 keturunan Dato' Bahaman di seluruh Pahang & Malaysia atau di mana saja. Terjumpa blog ni, harap boleh war-warkan...saya ada buat satu group 'Keturunan Dato' Bahaman & Kaum Kerabat Seluruh Dunia' https://www.facebook.com/groups/190998504365680/, untuk rapatkan silaturrahim...terima kasih

AddToAny