responsif teks foto

Sabtu, 30 Ogos 2008

Selamat Tinggal Permatang Pauh


Saya telah meninggalkan Permatang Pauh untuk balik ke Lipis semasa hari mengundi kerana cuti sekolah sudah pun tamat. Banyak kenangan dan pengalaman yang saya lihat terutama apabila mendengar ceramah dari Penceramah BN dan KeAdilan.


Isu ceramah BN.

- Mencabar agar DSAI bersumpah mengikut jejak Saiful.

- DSAI agen Yahudi.

- Perjuangan individu yang mahu menjadi PM.

Kehadiran -Hanya rombongan yang mempunyai kereta besar, bergaya dan berpakaian tidak seperti penduduk tempatan.

Isu Ceramah KeAdilan.

- Besok memerintah harga minyak menjadi RM 2.00 seliter.

-.DSAI tidak bersumpah atas nasihat oleh ulamak.

- Pemerintah membolot harta negara untuk kroni.

- Kisah beliau ditangkap pada tahun 1998 dan 2008.

- Negara menghadapi kisis Ekonomi yang membimbangkan.

- Pelabur menjauhi dari melabur di Malaysia.

- Menubuh kerajaan baru pada 16 Sep 2008.

Kehadiran – Mencecah 5000 ke 6000 pada satu sesi ceramah. Terdiri dari berbagai kaum dan jentina.

Analisa – Kerajaan menghadapi perjalanan yang sukar pada pilihanraya akan datang jika golongan muda dan kaum lain memihak kepada Pakatan Rakyat. Saya melihat anak muda lelaki mahupun perempuan disebalik budak sekolah tahun 6 dan tingkatan 1 begitu bangga mengibar bendera KeAdilan. Perkataan yang tidak enak didengar semasa merayu undi seperti “UMNO perompak harta rakyat” ,”UMNO bodoh” dan lain-lain perlu diambil perhartian oleh pemimpin tertinggi UMNO.

Kehadiran KJ disetengah ceramah BN boleh menyebabkan kemerosotan undi bagi BN, kerana beliau tidak pandai bermain isu politik yang lebih matang. (perlu belajar lagi). Menabur CD Sumpah Saiful dan CD membuktikan DSAI ejen Yahudi belum cukup dan sungguh menampakan BN membodohkan pengundi Permatang Pauh yang memang cerdik dari pembuat CD tersebut.

Habuan jutaan ringgit untuk Masjid di dalam DUN Penanti tidak mengabukan mata pengundi Permatang Pauh yang mempunyai pegangan “beri ambil, undi belum tentu”.

Catatan di Permatang Pauh ini tamat disini sahaja, maklumat di atas adalah pengalaman saya di Permatang Pauh. Kalau catatan tersebut menyingung perasaan saya mohon maaf. Download Ceramah DSAI di Guar Jering

Tiada ulasan:

AddToAny