responsif teks foto

Khamis, 30 April 2020

Apa dia Jin, Pendamping dan Saka

Pendamping

Sebelum kita belajar cara cara untuk memagar kawasan kediaman dan kebun tanaman kita,maka hari ini kita belajar dulu cara mengenali apa perbezaan antara jin pendamping diri dan juga saka..tetapi perlulah di ingat kan bahawa kupasan ini adalah bertujuan untuk mengenal jin.tidak perlu berbahas dari segi hukum agama, kepercayaan sesuatu budaya dan lain-lain..kalau nak berbahas pasal jin dari sudut agama,itu dah jadi bab lain.

Jin pendamping kebiasaannya di dapati dari ilmu yg di pelajari atau di amalkan.tak kiralah samada jin itu Islam atau tidak tetapi pendamping ini hanya selalu ada pada orang itu saja.tugas tugas pendamping ini tidak la sama kebolehannya.semuanya bergantung pada tahap ilmu jin itu sendiri.

Ada orang yg memiliki pendamping diri tanpa dia sedari kerana mereka beranggapan tidak pernah meminta pendamping dari sang guru atau di beritahu oleh gurunya sendiri.kebanyakan mereka tidak tahu hal itu kerana mereka menuntut sesuatu ilmu dan menjadikan amalan sebagai medium mendekatkan diri kepada Tuhan.

Ada juga yg mendapat pendamping diri melalui ilmu persilatan tertentu dan kebiasaannya pendamping orang bersilat ini dari jenis haiwan seperti harimau dan naga siluman.sebab itu tidak hairan lah bagi masyarakat kita kalau terdengar orang itu memiliki harimau putih atau harimau berantai kerana pernah mempelajari ilmu silat.

Tetapi bukanlah semua orang bisa mendapatkan pendamping dari jenis haiwan walaupun dia mempelajari ilmu persilatan kerana masih banyak lagi pendamping yg lain juga. Dan pendamping ini sebenarnya memilih juga keserasian nya dengan seseorang itu sebelum menjadi pengikutnya.

 Jika seseorang itu memiliki pendamping kiyai, Shaikh atau cenderung kepada agama,maka seseorang itu biasanya cenderung untuk fokus kepada amalan amalan zikir,puasa,pata geni,bertapa seorang diri, sering menerima khazanah secara ghaib,mampu menzahirkan barang  yg ghaib ke alam nyata,menjadi kebal,mempunyai tenaga batin yg tinggi, pandangan makrifat yg tepat, mengetahui sesuatu yg bakal berlaku dan sebagainya..

Kesemua kebolehan ini hanya ada pada orang itu saja dan pendamping ini tidak sekali-kali boleh di warisi kepada keturunannya kerana kehadiran pendamping ini tidak bersyarat.. mereka boleh datang dan pergi pada bila bila masa saja sesuai dengan perjalanan amalan seseorang itu.

Pendamping diri juga hanya menjaga keselamatan hal ehwal orang itu sahaja dan mampu juga melawan sesiapa sahaja yg mengganggu tuan nya itu walaupun dari kalangan keluarga sendiri.pendek kata, walau siapapun yg menganggu dan mengundang kemarahan orang itu,maka pendamping ini akan segera menjadi benteng pertahanan dan bertindak atas kemahuan orang itu sendiri.sebab itu,pernah kita lihat ada orang yg tiba tiba hilang kawalan diri dan sanggup membunuh sesiapa saja walaupun keluarga sendiri...


Saka





Berbeza pula halnya dengan jin saka.jin saka adalah jin yg di ambil dari beberapa tempat seperti hutan,bukit, gunung dan laut.mereka di ambil atas beberapa tujuan sesuai dengan keinginan seseorang itu.

Ada juga orang orang dahulu terpaksa berjanji untuk menerima saka kerana mereka ingin meneroka sesebuah kawasan untuk di jadikan kediaman dan penempatan.apabila tanah tanah itu di terokai,maka jin saka ini akan di bela sebagai balasan atas tanah yg di diami.

Bukan itu sahaja,ada juga saka yg di dapati dari ilmu tertentu seperti ilmu perubatan dan juga perbidanan..saka saka inilah yg akan membantu tuannya itu semasa merawat pesakit dan kebiasaannya perawat itu mempunyai kelebihan tertentu kerana di bantu oleh jin saka.

Orang yg memiliki saka seharusnya tahu bagaimana dan bila saka saka mereka harus di beri makan serta menjalani upacara tertentu.kebiasaanya,saka saka itu di beri jamuan dan sajian seperti telur rebus,pulut kuning,darah binatang,bunga bunga, Setanggi,kemiyan,beras kunyit, bertih serta dengan kain kain yg mempunyai warna tertentu.upacara jamuan ini harus di lakukan pada waktu tertentu mengikut perjanjian asal sebelum menerima saka.

Saka akan mula mengganggu apabila tidak di jaga seperti yg di janjikan.bisa jadi seseorang itu mendapat sakit teruk,mimpi yg menakutkan, keluarganya di timpa bencana,jadi gila isim,makan tanpa henti, susah untuk mati,penyakit ganjil dan lain lain..

Apabila tuannya meninggal dunia,saka ini akan mencari waris keturunan nya yg di sukai.ini adalah kerana saka tidak tahu balik ke tempat asal atau kerana suka tinggal dengan manusia.

Kebanyakan penerima saka yg baru ini tidak akan tahu apa apa langsung tentang sejarah kewujudan saka ini kerana mereka tidak pernah bertemu dan tidak berjanji untuk menerima nya.sebab itu, penerima saka yg baru akan mengalami mimpi yg pelik dan menakutkan kerana saka ini cuba memberi tahu seseorang itu tentang kewujudan mereka.

Selagi saka ini tidak di terima,maka berlaku lah gangguan gangguan tertentu seperti sering ternampak kelibat,sukar mendapatkan zuriat, rumah tangga tidak harmoni,malas untuk beribadah dan lain lain.. sebahagian tanda tanda ini biasanya ada pada mereka yg bakal menerima saka.

Begitulah seterusnya saka ini akan turun ke generasi keturunan seterusnya selagi perjanjian saka ini tidak di batalkan dan hantar ke tempat asal.. Kebanyakan saka gagal di pindahkan atau di buang kerana perjanjian nya masih ada atau tiada tumbal ganti untuk saka ini pergi.sebab itu,ramai pesakit yg merasa keliru kerana tetap di ganggu walaupun saka sudah di usir..

Selain dari membatalkan perjanjian saka,harus juga di ketahui bagaimana cara dan apa syaratnya untuk membatalkan janji.ini adalah kerana jin laut haruslah ke laut,jin gunung haruslah ke gunung dan setiap jin ini tidaklah sama tempat,perangai dan kerenahnya.ibaratnya orang yg terkena penyakit kencing manis, walaupun nama penyakit nya sama tetapi tentulah tidak sama sukatan ubat dan rawatan nya.. begitu jugalah kaedah membuang saka..

Hanya itulah serba sedikit perkongsian saya tentang pendamping dan saka.mungkin saya terlupa menulis beberapa lagi bahagian dengan lebih mendalam kerana pecahan dan kupasannya sangat panjang..

Di sini juga saya ingatkan bahawa perkongsian ini hanyalah dari sudut pandangan dan pengalaman saya dalam bidang jin.jangan bahaskan ilmu ini dari sudut agama dan kepercayaan.segala salah silap penulisan saya saya ini harap dapat di maafkan.saya hanya manusia biasa yg banyak khilaf dan kekurangan..

Semoga anda dapat pelajari sesuatu dari tulisan dan perkongsian ini dan jumpa lagi di tulisan saya di masa akan datang.

Insya Allah..







Ikhtiar Elak Gangguan Jin/Syaitan

1. Jangan sidai baju dalam bilik air . Setan akan masuk ke dalam baju tersebut. Bila kita pakai, kita yang kena.

2. Jangan biar baju disidai di luar berembun. Biarkan di luar, esok basuh balik baru jemur balik...nanti dia akan ikut masuk dalam rumah. Ambil sebelum maghrib.

3. Jangan biar nasi berteraburan di lantai. Jin akan makan. Seolah-olah kita menjemput mereka (jin/setan) masuk ke dalam rumah, habis makan malam bersihkan.

4. Jangan buka tingkap atau pintu waktu maghrib. Setan/jin akan masuk melalui ruang² yang terbuka.

5. Banyakkan bersedekah untuk hindar penyakit...termasuk penyakit hati, hasad dengki.

6. Berhenti seketika ketika perjalanan dalam waktu maghrib. Waktu maghrib merupakan zon merah, banyak setan berkeliaran. Singgah ke masjid atau kedai kopi.

7. Jangan biarkan anak main di luar rumah ketika waktu maghrib.

8. Jangan bercakap dalam tandas. Tandas rumah jin, umpama kita bersembang dengan dia.

9. Jangan kencing berdiri. Jin / syaitan yang disambar petir yang cacat akan sihat semula bila kena air kencing orang berdiri.

10. Tutup kepala bila buang air besar. Setan akan ambil najis dan lumur di atas kepala bila tidak ditutup.

11. Tutup makanan dan minuman ketika ditinggalkan. Memadai tutup dengan sudu dan baca bismillah..kalau tutup penuh lagi bagus. Setan akan berak & kencing dalam makanan yang terbuka lama.

12. Jangan makan makanan yang terbuka lama..sebab dah jadi makanan jin/setan

13. Jangan tidur kaki menghadap ke kiblat. Tidur mengiring ke kanan, badan dan muka hala ke arah kiblat..sihir mudah masuk kalau tidur kaki menghadap ke kiblat. ia akan masuk melalui kaki.

14. Jangan gantung gambar bernyawa dalam rumah.

15. Jangan pamerkan patung di dalam rumah.

16. Gunakan jam tawaf di rumah. Untuk dapatkan aura tawaf. 
Ada 1 kes, gantung jam tawaf dalam rumah 3x jatuh, bila dikaji isterinya ada saka.

17. Amalkan ayat Manzil.

18. Pasangkan cd ayat Ruqyah & bacaan 30 juzuk.

19. Basuh pad wanita sebelum buang dalam tong sampah. Kalau tidak , jin suka makan darah.

20. Jangan makan/minum dengan tangan kiri.

21. Basuh pinggan makan selepas makan malam.

22. Sediakan semburan air yang telah di ruqyahkan untuk persiapan. Kalau ada apa² boleh digunakan.

23. Solat berjemaah dalam rumah bersama keluarga sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.

24. Masuk rumah bagi salam, A'uzubillah, Bismillah hissami'il 'alim dan masuk menggunakan kaki kanan.

25. Jangan tidur di antara Asar dan Maghrib. Zon oren atau zon kecerdikan. Kalau tidur akan jadi lembap.

26. Peluk isteri suami setiap kali bangun pagi.

27. Peluk dan cium anak bila hendak keluar.

28. Bacakan Al-fatihah dan tiupkan di ubun-ubun anak² masa tidur dan niatkan .

29. Genggam beras. Selawat 3x, alfatihah 1x, kacau ikut tawaf masa setiap kali nak masak nasi. Niat . Untuk kebahagiaan.

30. Jangan makan organ dalaman binatang. Contoh hati.

31. Letak ais pada pipi sekali sekala . Zon himunisasi.

32. Mandi ais sekali skala . Mandi sebelah malam. Untuk keluarkan haba panas dalam badan dan kebaikan organ dalaman.

33. Mandi garam pagi dan petang.

34. Pakai wangian sebelum tidur, jin tak suka wangi²an.

35. Digalakkan berhubungan dengan suami/isteri 3x seminggu.

36. Dilarang berhubungan dengan isteri/suami dalam tandas.

37. Membakar bukhoor di ruang tamu rumah terutama apabila menghampiri waktu maghrib

38. Amalan zikir asma ul husna.

39. Makan kurma 1 hari 1 biji

40. Makan garam bukit setiap pagi. Garam untuk neutralkan asid dalam badan.

41. Baca doa untuk lembutkan hati suami/isteri..tiup kat ubun dan telinga dia.

42. Baca 3 kali Surah Al-Ikhlas, surah Al-Falaq dan Surah An-Nas sebelum tidur, 3 kali ayat qursi.

43. Baca bismillah 5, 3x sebelum makan. Bismillahillazi...terlindung dari santau.

44. Selawat nabi 3x pada nabi sulaiman ketika nak ambil daun pada waktu malam.

45. Pasang lampu ketika tinggalkan rumah, jangan biar gelap.

46. Menggunakan wangian badan berasaskan kayu Gaharu

47. Tawakal pada Allah SWT

Kredit: Pesan Bonda





1 ulasan:

Tubuhsatu berkata...

Assalamualaikum.saya mencari perawat yang boleh membuang sihir berpenjaga/wali di badan pesakit, beberapa bahagian utama pesakit telah dikunci, dan juga dikenakan sihir patung, menyebabkan pesakit diganggu tidak kira masa. Lokasi Pasir Mas Kelantan.
email : tubuhsatu@gmail.com

AddToAny