responsif teks foto

Ahad, 26 April 2009

Tentera kita maut lagi : payung terjun hilang kawalan


Latihan yang dilakanakan seperti di atas

Tentera maut payung terjun hilang kawalan
KANGAR: Seorang anggota tentera pasukan 10 Briged Para terbunuh, manakala dua rakannya cedera parah selepas payung terjun mereka hilang kawalan akibat angin kencang ketika menjalani latihan penerjunan menyebabkan mereka tersasar ke dalam kolam di ladang tebu di Felda Chuping dekat sini, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 10.45 pagi mangsa, Zamberi Yusof, 26, dari Kem Terendak, Melaka, dipercayai lemas apabila payung terjunnya tersasar ke dalam kolam berkenaan, manakala rakannya, Mohd Jais Mohd Yusof, 38, cedera di pinggang akibat terhempas selepas dipercayai pengsan di udara, manakala seorang lagi yang gagal dikenali mengalami patah di bahu.

Mangsa dan dua rakannya yang cedera dikejarkan Hospital Tuanku Fauziah (HTF). Jenazah Zamberi diterbangkan ke kampung halamannya di Pasir Mas, Kelantan dengan pesawat tentera di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Alor Setar, pada sebelah petang. Berita Harian.

Komen
Sebenarnya orang awam tidak pernah tahu latihan yang dilaksanakan oleh Tentera-Tentera kita, berbagai liku dan cabaran yang perlu ditempohi untuk meningkatkan tahap professional bagi seorang pegawai dan anggota. Sesetengahnya hanya tahu tentera kita 100 peratus mengundi BN melalui undi pos.

Tiada ulasan:

AddToAny