responsif teks foto

Selasa, 31 Januari 2012

Rela Daerah Lipis


Dato' S.K Dewamany menerima cendahati dari
Peg Rela Daerah Lipis Mejar (Rela) Salleh  Daud

Pada  30 Jan 2012  telah diadakan satu majlis perjumpaan Pegawai  Rela Daerah Lipis  yang baru bersama ahli Rela dan Relawati  Sungai Koyan. Anggota Rela Felda Sungai Koyan  dengan sukacitanya mengalu-alukan di atas perlantikan Mejar(Rela) Salleh bin Daud merupakan anak peneroka  Sungai Koyan sebagai  Pegawai Rela Daerah Lipis yang berkuat kuasa pada 17 Okt 2011 tahun lepas  mengantikan Encik Hussin.
Felda Sungai Koyan Satu mempunyai 7 platun, Sungai Koyan Dua  1  Platun, diikuti  Sungai Koyan Tiga  5 Platun.  Gugusan Felda Sungai Koyan merupakan satu kawasan yang sangat luas meliputi dua kawasan iaitu kawasan perumahan dan kawasan Ladang kelapa sawit yang menghadapi masalah kecurian hasil ladang, pecah rumah dan masalah gejala sosial.  Untuk memantau kawasan tersebut pihak keselamatan seperti Polis memang tidak mampu kerana mempunyai anggota yang sangat terhad.  Rela merupakan satu badan sukarela mampu menangani masalah  tersebut  jika ianya dikendalikan dengan betul dan mendapat sokongan masyarakat setempat. 
‘Satu rumah satu Rela’ merupakan ilham Perdana Menteri yang patut disokong untuk kebaikan masyarakat setempat, ia juga bermaksud anggota rela perlu ditambah dan rakyat tanpa mengira kaum perlu sama-sama menjadi ahli Rela.
“Dengan menjadi ahli rela kita dapat berhubung rapat dengan agensi kerajaan yang sedia ada seperti Polis, JPAM, Bomba, dan lain-lain agensi yang berkaitan….” ujar ketua Rela Daerah Lipis Mejar (Reja) Salleh bin Daud. 
Majlis tersebut dirasmikan oleh YB. Dato S.K. Devamany  yang merupakan Ahli Parlimen Cameron Hingland. Turut hadir sama Pengurus Felda Sungai Koyan Satu ,Dua dan Tiga, Ketua Balai Polis Sungai Koyan,dan Ketua-ketua Kampung(Tok Empat).

Maklumat Berkaitan

Permohonan Online Keahlian Rela

Sistem iRela

Tiada ulasan:

AddToAny