responsif teks foto

Isnin, 17 Disember 2012

Kadar Dividen ASB 2012




Pengumuman Kadar Dividen ASB 2012 yang akan diumumkan dijangka lebih tinggi dari tahun sebelumnya. Bagi semua pelabur ASB, ini merupakan berita yang sangat dinantikan. Menurut sumber, Permodalan Nasional Bhd (PNB) akan mengumumkan kadar dividen dan bonus kepada pelabur Amanah Saham Nasional (ASN) dan Amanah Saham Bumiputra (ASB) pada 21 Disember 2012. Apapun, berapa peratus kenaikan akan diumumkan nanti.

Dividen ASB 2012 pasti menjadi topik perbincangan pada penghujung bulan 12 nanti. Ramai yang akan mencari dan ternanti nanti. Selepas pengumuman, pengiraan dividen dan juga tarikh boleh sambung pembelian dan pengeluaran unit ASB nanti, pasti sangat sesak kaunter kaunter bank yang membuka cawangannya didalam bank. Yang ada duit akan terus membiarkan dividen ASB di dalam akaun, yang memerlukan duit pula pasti akan mengeluarkan kesemua dividen untuk perbelajaan anak-anak sekolah. Apa

apa pun tujuannya, gunakan wang tersebut dengan bijaksana.


Hari ini buku pelaburan ASB boleh dikemaskini di kuanter ASB dipejabat Pos atau di bank yang menjadi agen ASB. Agihan pendapatan sebanyak 7.75 sen seunit dan bonus 1.15 sen seunit bagi skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2012. Dengan membuat load ASB Maybank sebanyak RM 20,000 selama 10 tahun saya telah mendapat RM 1594.09 "nak buat banyak tak termampu bayar bulanan sebanyak RM 222...."
Jadual Ansuran Bulanan Pinjaman ASB Maybank

Calculator Pengiraan ASB

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahun lepas tabung haji bayar dividen lagi tinggi dari asb.th bayar dividen 6% siap zakat 2.5% asb bayar 7.65% tanpa zakat.kalau asb bayar setakat 8.5% baru sama dengan dividen th tahun lepas.

Nan Zul berkata...

Hari ini Amanah Saham Nasional Bhd. (ASNB), anak syarikat milik penuh Permodalan Nasional Bhd. (PNB) hari ini mengumumkan agihan pendapatan sebanyak 7.75 sen seunit dan bonus 1.15 sen seunit bagi skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2012.-
maklum

AddToAny