responsif teks foto

Ahad, 4 April 2010

Pelawak : Din Beramboi

Din Beramboi

Saya pergi kerja pukul 6.30 pagi setelah masuk dalam kereta saya akan mendengar Radio IKIM FM slot Tafsir Al-Quran oleh Ust Zahazan Mohamed .

Pukul 0645 saya akan mengalih ke rancangan ‘Riuh Pagi Di Era’ . Disinilah saya mula mengenali siapa dia Din Beramboi lawaknya sebagai tukang masak, pemandu taksi dll sungguh bersahaja dan kelakar walaupun kadang-kadang nampak tak logik. Apabila menampakkan tak logik disinilah peranan Abang Aznil membetulkan keadaan menjadikan ia kembali boleh diterima pendengar. Gabungan mereka memang serasi dan saling memerlukan.

Din Beramboi, juga pernah dilabel sebagai gila atau sasau dalam persembahan lawak jenakanya, namun ia tidak mematahkan semangatnya untuk terus berlawak. Beliau tidak kisah orang hendak kata apa sekalipun tentang lawak jenakanya esok atau lusa kalau beliau sudah meninggal dunia, mungkin orang akan ingat dengan konsep lawak yang sebegini. Memang betul kata-kata beliau bagaimana orang ramai memenuhi tanah perkuburan Islam Taman Ehsan memberi penghormatan terakhir di hari pengkebumiannya ini menunjukkan orang ramai sangat sayang dan terkejut di atas pemergiannya.

Pemergian Allahyarham ke rahmatullah pada saat bakat dan popularitinya sedang memuncak dalam industri hiburan di negara ini. Menurut Aznil, Din Beramboi merupakan seorang teman yang memiliki peribadi yang sangat luhur dan sering meletakkan kegembiraan orang lain di hati berbanding perasaannya sendiri. - Al-Fatihah

Tiada ulasan:

AddToAny