responsif teks foto

Khamis, 1 Februari 2018

WowApp, aplikasi sembang baru yang dibangunkan oleh orang Romania, melancarkan pelaburan EUR 30 juta


Aplikasi sembang baru yang dibangunkan oleh orang Romania ini menjanjikan untuk berkongsi hasil dengan penggunanya. Aplikasi sembang baru WowApp, yang diasaskan oleh pelabur Switzerland Thomas Knobel dan dibangunkan oleh satu pasukan dari 70 pengaturcara Romania, baru-baru ini dilancarkan selepas pelaburan sebanyak EUR 30 juta, melaporkan Startupcafe.ro.


Aplikasi ini membawa sesuatu yang baru di pasaran yang dikuasai oleh WhatsApp dan Skype: sebuah sistem di mana pengguna boleh menerima sebahagian daripada keuntungan syarikat.

"Lebih daripada 70% daripada hasil WowApp mendapat dari menjual ruang iklan atau panggilan berbayar yang dibuat di luar rangkaian WowApp kembali kepada pengguna. Mereka boleh memutuskan apa yang perlu dilakukan dengan dana: mereka sama ada boleh menyumbang kepada NGO atau mereka boleh memindahkannya ke akaun bank mereka sendiri, "kata pengasas aplikasi itu.

Setiap pengguna boleh menjadi sebahagian daripadanya dengan menggunakan aplikasi dalam sistem yang memberi ganjaran. Untuk masuk ke dalam sistem ini, dia mesti menerima jemputan daripada pengguna aktif. Selepas itu, dia boleh menjemput orang lain untuk menyertai dan bergantung kepada jumlah kawan yang dijemput, ganjaran boleh meningkat.

Ganjaran datang sebagai wowcoins, yang merupakan mata wang maya yang baru. Para pengguna kemudian boleh memindahkan wowcoins ke akaun bank mereka sendiri, di mana mereka akan ditukar kepada dolar, atau disumbangkan kepada NGO. Pada masa ini, pengguna boleh menyokong mana-mana lebih 2,000 NGO di seluruh dunia, menurut wakil syarikat.

Pengguna menerima keuntungan kewangan apabila mereka memilih untuk melihat iklan semasa menggunakan aplikasinya, atau apabila mereka memilih untuk menggunakan WowApp sebagai perkhidmatan telefoni prabayar dan membuat panggilan di luar rangkaian WowApp. Sembang dan panggilan dalam rangkaian adalah percuma.

Aplikasi ini dilancarkan di pasaran sebulan yang lalu, di bawah tempoh ujian, dan ia sudah mempunyai 100,000 pengguna. Kebanyakan anggotanya berasal dari Romania, mewakili 25.5% daripada jumlah rangkaian WowApp, menurut data syarikat yang dikutip oleh Startupcafe.ro. Sekitar 25,500 orang roman telah membuka akaun WowApp setakat ini. Rusia akan datang di bahagian atas, dengan 15,500 pengguna, diikuti oleh Brazil - 12,000 pengguna, Ukraine - 5,200, Itali - 4,150, dan AS - 4,000.

Apl ini tersedia untuk sistem operasi Android, iOS, dan Windows.

Ikot cara seperti di bawah untuk join

klik link ini Daftar  INSTALL NOW

Tiada ulasan:

AddToAny