responsif teks foto

Ahad, 17 November 2019

Pengetahuan berkenaan dengan Seks

Badan anda tidak akan memaparkan tanda-tanda yang menunjukkan bahawa anda telah melakukan seks untuk kali pertama. Satu-satunya cara sesiapa yang akan mengetahui bahawa anda telah melakukan hubungan seks adalah jika ada orang lain mengetahui.

Semasa bersetubuh, anda mungkin bernafas dan berpeluh, dan kulit anda akan menjadi kering. Perubahan ini disebabkan oleh sifat fizikal seks. Semasa hubungan seks, faraj anda juga mungkin menjadi bengkak disebabkan peningkatan aliran darah. Selepas seks, badan anda akan kembali normal, sama seperti selepas bersenam.

Kebanyakan wanita dilahirkan dengan selaput dara, yang merupakan membran di dalam vagina yang boleh pecah atau lusuh semasa bersenam, seks pertama atau aktiviti lain. Selaput dara anda mungkin terkoyak, yang boleh mengakibatkan pendarahan, yang boleh berkisar dari beberapa tetes hingga 1-3 hari pendarahan seperti masa. Walau bagaimanapun, pendarahan hanya berlaku kepada kira-kira 43 peratus daripada perempuan pada kali pertama mereka melakukan hubungan seks.


orgasme
Adakah ia terluka?

Kebanyakan kebimbangan tentang hubungan seks untuk pertama kalinya berpusat pada sama ada ia akan menyakiti. Sekiranya anda memberi perhatian kepada badan anda, mungkin tidak akan ada sebarang kesakitan. Apa yang anda rasa agak tidak selesa kerana pengalaman ini baru kepada anda.

Sekiranya anda merasa sakit, ia mungkin lebih disebabkan oleh geseran. Geseran semasa seks menembusi berlaku apabila tidak cukup pelincir vagina untuk memudahkan kemasukan zakar pasangan anda. Terlibat dalam banyak pemanasan boleh merangsang vagina untuk menjadi lebih pelincir.

Menggunakan peluntur boleh membuat persetubuhan lebih selesa dan menyeronokkan.

Adakah saya akan mempunyai orgasme?














Apabila anda dan pasangan anda sedang mencari cara untuk melakukan hubungan seks buat kali pertama, anda mungkin cenderung untuk mempercayai bahawa ia akan menjadi ajaib seperti yang digambarkan dalam filem. Walau bagaimanapun, mungkin kali pertama anda tidak akan hampir sama dengan lancar.

Bagi ramai orang, kali pertama mereka adalah keadaan yang tidak selesa. Selain itu, anda berdua mungkin gementar. Di bawah keadaan seperti ini, anda jarang akan mencapai orgasme. Ini adalah perkara biasa. Malah, seks sendiri tanpa orgasme juga boleh menjadi sangat menyenangkan dan mungkin cara yang baik untuk anda dan pasangan anda untuk menyambung lagi.

Bolehkah saya hamil melakukan hubungan seks buat kali pertama?

Terdapat mitos dalam sesetengah masyarakat bahawa seorang wanita tidak boleh hamil ketika dia melakukan hubungan seks untuk pertama kalinya. Ini palsu. Jika anda sudah mula mendapat tempoh anda, anda boleh hamil jika anda melakukan hubungan seks semasa hari subur anda.

Sekiranya anda tidak bersedia untuk mempunyai anak, anda harus menggunakan kaedah kawalan kelahiran apabila anda melakukan hubungan seksual.

Sekiranya anda melakukan seks untuk kali pertama, anda mungkin merasa cemas kerana anda akan pergi kepada yang anda rasa adalah detik penting dalam hidup anda. Terdapat banyak perkara yang boleh anda lakukan untuk menangani kecemasan ini.

Pasangan yang betul

Kajian menunjukkan bahawa anda lebih cenderung mempunyai kepuasan psikologi dan fizikal apabila anda melakukan hubungan seks dengan seseorang yang berada dalam hubungan yang mantap dengan siapa yang anda percayai. Berada dengan seseorang yang anda percayai dapat membantu anda merasa lebih selamat atau lebih mengendalikan keadaan.

Tempat yang selesa

Jika anda ingin melakukan hubungan seks tetapi berasa cemas tentangnya, anda mungkin mempertimbangkan untuk melakukannya di tempat yang anda selesa. Apabila anda berada di lokasi yang tidak dikenali atau tidak selesa, fikiran anda akan berada di dua tempat. Ini boleh menjadikan ia sukar untuk memberi tumpuan kepada apa yang sedang berlaku, dan boleh membuat kesukaran untuk menikmati apa yang sedang berlaku.

Romantik

Kebimbangan tentang kali pertama anda melakukan seks adalah perkara biasa. Walau bagaimanapun, beromen boleh membantu mengurangkan perasaan cemas anda. beroman melibatkan banyak mencium dan menyentuh, yang dapat membantu anda berasa lebih selesa dengan tubuh anda sendiri dan pasangan anda.

Ambil perlahan

Banyak kebimbangan boleh datang dari cuba untuk tergesa-gesa seks untuk sampai ke langkah seterusnya. Sekiranya anda mendapati diri anda berfikir tentang apa yang perlu anda lakukan dan apa yang perlu anda lakukan seterusnya, anda mungkin mahu mengambil sedikit masa untuk memusatkan diri anda dan fokus pada masa kini, membiarkan perkara berlaku secara semula jadi.

Sesetengah orang berlumba-lumba untuk mencapai orgasme. Mengambil masa anda dan menikmati perjalanan boleh menjadikan seks pengalaman yang lebih santai dan menyeronokkan.

Cuba lagi nanti

Tidak ramai yang mempunyai masa pertama yang mengagumkan. Walau bagaimanapun, itu tidak bermakna seks akan sentiasa buruk. Sebilangan perkara boleh menyumbang kepada pengalaman yang kurang hebat.

Anda boleh cuba lagi nanti apabila anda berasa lebih selesa. Walau bagaimanapun, anda tidak bertanggungjawab untuk melakukan pada masa yang akan datang, sama ada. Masa terbaik untuk melakukan hubungan seks adalah apabila anda pasti anda menginginkannya, bukan apabila pasangan anda mahu anda.

Seks Pertama: Keselamatan pertama!

Sekiranya anda mempertimbangkan melakukan hubungan seks buat kali pertama, anda perlu mengetahui cara melindungi diri anda daripada seks yang tidak selamat. Mempunyai seks tanpa perlindungan boleh menghantar jangkitan dan penyakit. Ia juga boleh menyebabkan kehamilan yang tidak diingini.

Mengelakkan IMS

Risiko terkontaminasi jangkitan adalah lebih tinggi jika anda tidak menggunakan perlindungan apabila anda melakukan hubungan seks. Beberapa jangkitan seksual (STI) termasuk:

  1. Klamidia
  2. HIV / AIDS
  3. Herpes kelamin
  4. Sifilis
  5. Gonorea
Sekiranya didiagnosis awal, banyak penyakit ini boleh dirawat dengan ubat antibiotik. HIV tidak mempunyai ubat, tetapi terdapat ubat-ubatan yang boleh menyekat virus hampir sepenuhnya. Jika tidak ditangani, HIV boleh berkembang menjadi AIDS, yang tidak menyembuhkan. Menggunakan kondom ketika melakukan hubungan seks dapat sangat mengurangi risiko mengatasi STI.

Merancang Kehamilan

Ia benar-benar mungkin untuk hamil apabila melakukan hubungan seks buat kali pertama. Sekiranya anda tidak mahu mengandung, anda harus menggunakan kaedah merancang kehamilan untuk mengurangkan kemungkinan kehamilan.

Anda boleh memilih kaedah penghalang seperti kondom, diafragma, dan peranti intrauterin. Ini menghentikan sperma dari mencapai telur. Kaedah lain seperti pil kawalan kelahiran mengubah hormon anda untuk memastikan bahawa telur tidak dilepaskan. Hanya kondom yang melindungi daripada kedua-dua kehamilan dan IMS.

Sekiranya anda hairan dengan cara untuk melakukan hubungan seks buat kali pertama, itulah cara yang sangat normal untuk dirasai. Adalah biasa untuk menjadi cemas, tetapi dengan rakan kongsi yang tepat di tempat yang selesa dan mengambil sesuatu yang perlahan dapat membantu. Pastikan untuk mengamalkan seks yang selamat supaya anda dapat mengelakkan kehamilan yang tidak dirancang dan jangkitan seksual. -

Tiada ulasan:

AddToAny