responsif teks foto

Selasa, 21 Februari 2023

Pengenalan Teknologi Trichobiome ke atas Tanaman

 

Apa itu Trichobiome...?


"Fusarium ini punca daripada kulat oxysporum yang masuk melalui akar. Seterusnya ia akan merebak ke dalam batang dan daun di mana spora oxysporum ini akan menyekat aliran air dan nutrien. Itu yang layu.  Nama lain orang macam-macam panggil, ada yang sebut layu batang, reput batang, layu bakteria. Banyaknya lebih kurang sama saja...."

Trichoderma

Trichoderma mendominasi tanah dan menghalang pembiakan kulat penyakit

Cara Mudah Membuat Trichoderma sp

Mengembangbiakkan Trichoderma: Agen Hayati Penghambat 
Patogen dan Penyubur Tanah


Cara mudah untuk mengambil dan menyimpan Trichoderma sebagai 
baja kulat biologi dan baja organik 


Trichobiome mengawal & melindungi ladang dari serangan penyakit kulat tanaman.

Mengandungi Trichoderma koningii ISO4 yang menjadi tentera mengawal tanaman dari serangan penyakit kulat.

Trichoderma koningii_ ISO4 dalam Trichobiome telah dilatih menggunakan Microbial Traits Enhancement Technology (MTET) untuk menjadi tentera elit yang boleh melawan 8 jenis penyakit kulat tanaman paling merbahaya di dunia.

Microbial Traits Enhancement Technology (MTET) telah dibangunkan oleh Prof Dr Shuhaimi Mustafa, yg merupakan Ketua Pegawai Teknologi Halways Sdn Bhd & saintis dari Universiti Putra Malaysia.

Trichobiome menghalang 100% penyakit yang disebabkan oleh Colletotrichum gloesporioides, Phytophthora capsici, Pythium ultimum dan Giberella fujikuroi. Kulat patogen ini adalah penyebab utama penyakit antraknos, hawar daun, busuk pangkal buah, rebah kecambah dan penyakit bakanae yang selalunya menjangkiti betik, mangga, lada, terung, timun, jagung, ubi kentang dan padi.

3 mod perlindungan. Pertama, Trichiobiome menghalang pertumbuhan patogen melalui persaingan nutrien. Seterusnya, ia menghasilkan bahan kimia yang merencat pertumbuhan kulat patogen di kawasan sekeliling pokok. Ketiga, ia merangsang sistem imun tanaman untuk menghasilkan bahan kimia pelindung yang melindunginya daripada penyakit kulat.

Setiap 50 gram Trichobiome boleh merawat lebih 25 pokok selama 2 - 3 bulan.

Dapatkan : https://invol.co/clgw29h

 


Trichoderma fresh dari Thailand

1LITER

Kebaikan Trichoderma

1 boleh mengurangkan aktiviti kulat penyebab penyakit tumbuhan yang boleh membalut gentian dan membebaskan enzim dari bahagian dalam serat mengakibatkan pertumbuhan gentian patogen sangat berkurang

2 boleh meningkatkan kadar pertumbuhan dengan lebih cepat menjadikan lebih tahan terhadap penyakit

3 Trichoderma membantu mempercepatkan proses penguraian bahan organik dalam tanah untuk membantu menanbah nutrien dalam tanah kepada tanah juga


Dapatkan Trichoderma fresh dari Thailand https://invl.io/clhh4q4





Tiada ulasan:

AddToAny