responsif teks foto

Sabtu, 11 November 2017

Musang King vs ‘ASFA 50’

Siapa yang tidak kenal dengan durian 'Musang King' atau ‘Raja Kunyit D197’  berasal dari Tanah Merah Kelantan, Baka tersebut cukup popular di Malaysia sudah ditanam dengan banyaknya oleh pekebun durian cina di Daerah Raub, Bentong penanaman akan terus meluas hingga  ke Daerah Lipis disebabkan dengan adanya promosi dan galakan oleh pemimpin tempatan seperti wakil rakyat.  Dengan Harga disekitar RM 100 sekilo ianya cukup lumayan, kalau di negeri China  durian ini sudah setaraf dengan  i-Phone X.

Pada kali ini saya ingin menceritakan sedikit ada baka durian yang akan dapat mengalahkan ‘musang king’ iaitu ‘ASFA 50’ ianya mampu berbuah 2 kali setahun tempoh tanam tiga tahun. Anak pokoknya boleh didapati tetapi harga tinggi sedikit RM 150 sepokok tapi berbaloi. Sesiapa yang ingin mendapatkan baka tersebut boleh Wasaap terus0113384537. 

Durian Diraja Perlis ‘ASFA 50’


‘ASFA 50’

Wasaap terus 0113384537

3 tahun berbuah

Facebook




Ferri Anugerah Makmur

promosi!!!
Bantal mas @ asfa50
Harga PROMOSI 4 pokok RM100
Harga Borong Berniaga sila hubungi admin
Fig Farm
depan bomba simpang pulai
jln ipoh ke cameron
1km drpd exit tol simpang pulai.
like Fig Farm
Bantal mas @ asfa50


4 Tahun ASPA50


ASFA 50


Cukup 4 tahun Aspa50 mengeluarkan bunga, setahun lebih di kebelakangan ini saya rawat pokok dengan dolomite 3 bulan sekali selain pembajaan organik dan kimia. Tak ketinggalan baja semburan ke daun dan batang, PRS dari PDI. Dakwaan penjual benih Aspa hampir tepat. Pokok akan berbunga semuda 3.5 tahun. Alhamdulillah! - kredit : FB Mashud Samuri


Tiada ulasan:

AddToAny