responsif teks foto

Ahad, 12 Januari 2020

Apa itu ‘Google AdSense’

Sebelum kita bermula, saya ingin menjelaskan apa itu  AdSense terutamanya kepada orang yang tidak tahu tentangnya, jadi jika anda sudah tahu, anda mungkin perlu melangkau beberapa langkah kehadapan.

AdSense adalah program pengiklanan yang dikembangkan dan dimiliki oleh Google, di mana pada dasarnya penerbit (orang yang memiliki laman web, blog danYou Tube) akan memasang iklan yang ditaja oleh Google di laman web mereka dan dibayar setiap kali seseorang mengklik iklan tersebut.

Sekarang AdSense adalah bahagian penting Google dan penghasilannya . Pada hari ini  Google mempuntai banyak  wang melalui  pengiklanan ini.

Google membuat USD 24 bilion daripada iklan pada 2018. hanya melalui daripada  program iklan mereka.

Cerita dari Lipis Maklumat Google AdSense

Jadi pengiklan menggunakan Iklan Google yang merupakan program lain yang dibuat oleh Google yang pada asasnya membolehkan semua orang dan setiap syarikat di dunia untuk mengiklankan perniagaan mereka di enjin carian Google dan juga di YouTube dan semua laman web mereka yang lain.
Tetapi pengiklan ini juga boleh mengiklankan pada berjuta-juta laman web lain yang bukan dimiliki oleh Google, melalui program AdSense.

Untuk memasukkannya dengan mudah, AdSense adalah merupakan orang tengah antara anda dan pengiklan, tanpa anda perlu melakukan kerja keras dalam mencari dan mencari beberapa pengiklan untuk membayar tempat di laman web anda.

Oleh itu, Google AdSense menjadikannya secara automatik untuk anda, mengisi seluruh laman web anda dengan pelbagai iklan yang berbeza dari pengiklan yang berbeza sepanjang masa, dan pengiklan ini selalu bersaing.

Bagaimana AdSense Berkerja


Seperti yang saya katakan di atas, pengiklan akan mendapat peluang apabila pengiklanan mereka di Google juga mengiklankan di laman web lain, di mana AdSense masuk.

Sekarang, jika tapak web anda diluluskan oleh Google AdSense, anda akan mempunyai pilihan untuk meletakkan iklan AdSense ini di laman web anda, di dalam artikel, di atas (di atas lipatan), di bar sisi, dan lain-lain tempat.

Anda hanya perlu menyalin / menampal kod iklan dari AdSense ke laman web anda, dan Google melakukan semuanya secara automatik untuk anda.

Mereka akan mencari iklan dan pengiklan terbaik yang berkaitan dengan kedudukan halaman anda dan kata kunci yang anda gunakan di laman web ini.

Oleh itu, apabila banyak pengiklan bersaing untuk tempat, mereka biasanya akan ditolak oleh Google untuk membayar lebih untuk satu klik, dan itu bermakna lebih banyak keuntungan untuk anda.

Google akan membayar anda untuk setiap klik yang anda hantar kepada mereka dari iklan yang anda miliki di laman web anda. Oleh itu, apabila anda mempunyai pengunjung membaca artikel anda dan seseorang klik pada AdSense iklan, anda akan memperoleh sejumlah wang untuk klik tersebut, biasanya antara USD 0,15 dan USD 1 per klik. Tetapi CPC (kos per klik) sentiasa bergantung pada faktor perkara, yang saya akan membincangkan dengan lebih terperinci di bawah.

Sekarang, ingat bahawa Google akan sentiasa memotong wang itu, anda akan menerima 68% daripada jumlah nilai klik (yang dibayar oleh pengiklan), dan Google akan menyimpan 32% yang lain.

Contoh: Anda mempunyai iklan di laman web tentang kereta insurans, bahawa kereta insuran hanya membayar Google USD 1 untuk satu klik (pengunjung yang mengklik iklan dari laman web anda), maka anda akan menerima USD 0,68 dan Google akan mendapat USD  0,32.

Bunyi baik…? Ia, kerana lebih banyak klik (lalu lintas) yang anda hantar melalui iklan Google AdSense, semakin banyak yang akan anda dapat.

Jangan buat kesalahan yang tidak disuka Google. 

Anda tidak boleh klik pada iklan anda sendiri, atau membuat keluarga dan teman anda klik pada iklan di laman web anda untuk anda, Google akan BAN dan menggantung akaun anda dalam waktu yang singkat, itu bukan 2005 lagi, mereka memiliki kepakaran  untuk mengetahui sama ada satu klik adalah betul atau tidak.

Percayalah, anda akan mendapat e-mel akaun anda digantung,  apa perasaan anda…?, anda tidak boleh buat apa-apa, nama dan alamat anda di block , jadi jangan  ingatkan  sistem mereka tidak tahu,  mereka tidak bodoh.


1 ulasan:

Blogger berkata...

Do you understand there is a 12 word sentence you can communicate to your crush... that will induce intense feelings of love and impulsive appeal for you deep inside his chest?

Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, please and look after you with his entire heart...

===> 12 Words That Fuel A Man's Desire Instinct

This instinct is so built-in to a man's mind that it will make him work better than ever before to take care of you.

In fact, triggering this dominant instinct is absolutely binding to achieving the best ever relationship with your man that as soon as you send your man a "Secret Signal"...

...You'll immediately notice him open his heart and mind to you in such a way he's never expressed before and he will see you as the one and only woman in the universe who has ever truly tempted him.

AddToAny