responsif teks foto

Isnin, 13 Januari 2020

Cuba dapat wang dari Google AdSense

langkah pertama untuk daftar dengan  Google Adsense dan mula mendapatkan wang  anda  mesti mempunyai  laman web,  Blog atau  'You Tube'  yang berkualiti  barulah boleh   memohon pada Google AdSense.

Daftar Google AdSsense

Untuk melakukannya, tapak web atau Blog anda harus memberi tumpuan kepada yang berikut:

Kandungan yang unik, dan menarik - Seperti tutorial, bagaimana untuk memandu, artikel, video
Pihak Berkuasa & Kepakaran - Sekiranya berkaitan dengan nasihat itu hendaklah dari pengarang yang berkelayakan dan sebagainya

Reka Bentuk Responsif - Pastikan laman web anda kelihatan baik pada setiap peranti (desktop, mudah alih, tablet, tv, dan Lain-lain)

Pengalaman Pengguna yang Baik - Laman web anda harus mudah digunakan oleh pengguna anda, jangan membuatnya mereka rumit

Kelajuan Laman Web - Laman anda perlu memuatkan dengan pantas, pastikan untuk mengoptimumkan dengan betul dengan plugin dan alat

Kehadiran Media Sosial - menambah pautan media sosial ke laman web anda (Buat Halaman Facebook, Twitter, dan lain-lain untuk laman web anda)

Halaman Undang-undang - tambah halaman undang-undang yang diperlukan ke laman web anda seperti Dasar Privasi, Syarat Penggunaan, Halaman Hubungi, Tentang Kami.

Tetapi ya, setakat ini salah satu aspek yang paling penting dalam membuat laman web berkualiti tinggi adalah kandungannya.

Tentukan Anda selalu buat Artikel

Anda tidak boleh menyerahkan laman web baru anda  hanya mempunyai 5 artikel yang semuanya 300-500 perkataan  ke Google AdSense dan mengharapkan kelulusan

Pastikan anda mempunyai kandungan yang cukup unik di laman web atau blog anda, mudah dibaca dan difahami dan setiap halaman mempunyai  500 perkataan.

Saya cadangkan anda menghantar laman web atau blog  anda untuk diluluskan oleh AdSense hanya selepas anda mempunyai kira-kira 25-30 artikel berkualiti tinggi yang unik, dengan jumlah minimum 600-800 perkataan.

Baca tutorial  tentang Cara Membuat Laman Web atau blog dan lebih muda di dalam You Tube.  Jika anda tidak tahu bagaimana untuk memulakannya.

Tema WordPress Untuk AdSense

Saya tidak akan menghabiskan banyak masa menulis tentang tema di sini, tetapi saya dengan cepat akan mencadangkan beberapa tema yang saya rasa sesuai untuk AdSense. Tema-tema ini adalah ringan, SEO dioptimumkan, dan hampir semua mereka dibungkus dengan ciri-ciri.

Tanpa susunan tertentu, berikut adalah beberapa tema WordPress premium yang baik untuk AdSense:

Cara Penggunaan Google Adsense dengan betul

Cerita dari Lipis Adsense
Kedudukan Iklan Adsense
Walaupun Adsense mengalih keluar bilangan iklan yang terhad kepada dipaparkan pada halaman, anda masih tidak boleh mempunyai lebih daripada 3-5 iklan pada mana-mana halaman tunggal.

Sudah tentu, ini bergantung kepada berapa lama kandungan anda sebagai contohnya jika anda mempunyai artikel dengan 5000-10000 perkataan, maka ya, anda boleh mempunyai lebih banyak iklan daripada 5 dan Google tidak keberatan, jika tidak, anda harus menyimpan nombor anda iklan berbanding jumlah kandungan yang anda ada pada halaman itu.

Tetapi pada umumnya, saya akan menyimpannya di sisi yang rendah, seperti 3 hingga 5 iklan per halaman (bergantung pada panjang artikel).

Jadi inilah yang saya cadangkan, satu iklan di atas lipatan di bawah tajuk, satu menambah di bar sisi, satu lagi di tengah-tengah

 kandungan / artikel, iklan lain di bahagian bawah artikel, dan anda juga boleh mempunyai satu iklan lagi tapak footer jika ada perkara lain di antara bahagian bawah artikel dan footer seperti bahagian "cerita / artikel berkaitan" atau komen dan sebagainya ...

Ini cukup banyak persediaan saya pada semua laman web adsense yang saya miliki. Sudah cukup lucu saya mendapati bahawa memiliki lebih banyak iklan pada halaman memberi saya lebih banyak pendapatan, kerana pengalaman pengguna lebih baik, dan orang-orang cenderung untuk tetap berada di halaman lebih lama dan terlibat dan kemudian klik adsense bernilai lebih.

Juga, adalah idea yang baik untuk tidak menggunakan lebih dari 1 atau 2 rangkaian iklan di tapak, terutama jika salah satunya adalah Adsense.

Pendapatan Google AdSense


Saya tahu bahawa anda ingin tahu tentang berapa banyak yang anda boleh buat dengan Google Adsense tetapi sebenarnya ia bergantung kepada beberapa perkara:
  • Pengunjung  laman web anda
  • Jenis kandungan yang anda miliki
  • Lokasi GEO pengguna anda
  • Masa yang dihabiskan di tapak
  • Kata kunci di dalam artikel
  • Bilangan iklan yang anda ada pada halaman
  • Apakah jenis iklan yang anda gunakan
Jadi, seperti yang anda lihat, mengenai pendapatan google adsense, tiada siapa yang boleh memberitahu anda pasti berapa banyak pendapatan  yang anda boleh buat dengan laman web anda kerana pada kenyataannya ada banyak perkara yang dapat mempengaruhinya.

Apa yang saya boleh katakan ialah terdapat negara-negara yang boleh membawa pendapatan kos per klik yang lebih tinggi seperti Amerika Syarikat, Kanada, Australia, New Zealand, Norway, Switzerland, United Kingdom, berbanding seluruh dunia.

Oleh itu, lokasi pengguna laman web anda sangat penting dari segi jumlah wang yang dapat anda buat dari AdSense.

Ini kerana terdapat banyak pengiklan yang bersaing di dalam Iklan Google, untuk menjual barang di negara yang telah saya sebutkan di atas, dan apabila keadaan sibuk di ruang iklan dalam talian, hampir semuanya menjadi lebih mahal.

Kos per klik yang akan dibayar oleh pengiklan akan lebih tinggi, dan dengan itu pendapatan yang akan anda peroleh dari AdSense jika anda mempunyai trafik dari negara-negara tersebut akan lebih tinggi daripada jika anda mempunyai lalu lintas dari negara-negara seperti Peru, Argentina, India, Pakistan, Brazil, dan sebagainya.

Jadi ya, pendapatan adsense boleh berbeza-beza banyak, dan saya tidak dapat memberitahu anda pasti berapa banyak pendapatan  yang akan anda buat, terpulang kepada anda untuk menentukan pengunjung  laman web atau Blog anda.





>>>>DAFTAR GOOGLE ADSENSE

3 ulasan:

Blogger berkata...

Do you realize there's a 12 word phrase you can speak to your crush... that will induce intense emotions of love and instinctual appeal to you deep within his heart?

Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, idolize and look after you with his entire heart...

====> 12 Words That Fuel A Man's Desire Response

This impulse is so hardwired into a man's mind that it will drive him to try harder than ever before to build your relationship stronger.

As a matter of fact, triggering this all-powerful impulse is absolutely binding to getting the best ever relationship with your man that once you send your man one of the "Secret Signals"...

...You will immediately notice him open his heart and soul to you in such a way he never experienced before and he'll recognize you as the one and only woman in the world who has ever truly appealed to him.

Tehokaw.com berkata...

Bagus cara ni..blh dicuba baiki..thanks

Nan Zul berkata...

Kalau betul-betul buat Blog atau You Tube, AdSense memang membayar pada 21 hari bulan, hanya kita aje tak mampu sampai taget USD 100..."

AddToAny