responsif teks foto

Isnin, 14 September 2020

5 keperluan hendak jadi kaya pada hari ini.

 


Inilah adalah  rahsia orang kaya untuk anak-anak mereka yang tidak diajar di sekolah. Sekolah tidak pernah mengajar tentang perkara-perkara penting agar kita dapat meneruskan kehidupan. Sekolah dirancang pada era perindustrian untuk mendidik orang menjadi pekerja. Oleh kerana sekolah dirancang untuk mengubah manusia menjadi robot atau pekerja, banyak orang tidak memahami perkara yang akan kita bincangkan walaupun mereka  ada Phd atau profesor.

Tidak hairanlah orang kaya semakin kaya.

 Terdapat 5 aset yang mesti anda miliki.

 1. Perniagaan (Bisnes)

Macam mana kaum cina datang ke Tanah Melayu sehelai sepinggang boleh menjadi kaya raya. Hingga mereka Berjaya menguasai ekonomi.  Mencari peluang perniagaan baru seperti menanam ‘Musang King’, Membina rumah burung walet, Madu kelulut dan lain-lain yang berdaya maju.

 2. Hartanah(Real Estate)

Harta tanah adalah aset paling senang dibina. Kenapa? Kerana harta tanah adalah satu-satunya set yang boleh dibeli dengan harga 10 peratus , atau bahkan tanpa wang. Tetapi ada semua syarat yang mesti anda penuhi terlebih dahulu.  Contoh Anda boleh membeli rumah melalui pinjaman bank.  Harga RM 45.000 tahun 1999 pada tahun 2020 rumah tersebut RM 180.000.

 3. Aset Kertas(Saham)-Paper Asset

Saham,  bitcoin, anda boleh menjadi kaya dengan serta-merta, tetapi anda juga boleh muflis dengan serta-merta. Tak berani bermain saham berisiko tinggi anda perlu dapatkan Saham Amanah contoh seperti ASB.

  4. Internet

Bayangkan anda boleh Perbankan untuk mendapatkan wang
Komen gaya fesyen artis mendapat wang
Bermain permainan untuk menjadi jutawan, bermain foto menghasil wang.
Berjual di Lazada, Shopee, Ebay dan Lain-lain.
Bercerita di You Tube atau menjadi ‘you tuber’ boleh mendapatkan wang.

5. Kecerdasan Praktikal(Practical Intelligence)

Aset terpenting nombor 5

Nombor 5 tidak memerlukan wang

 


Contoh Cara dapat Duit Dolar melalui Internet.


>>Link Laman Web yang memberi kita wang


 

 

Tiada ulasan:

AddToAny