responsif teks foto

Khamis, 3 September 2020

Sebab terjadi Renjatan Elektrik

Kes 1

Dua adik-beradik maut selepas terkena renjatan elektrik alat pemanas air dalam satu kejadian di sebuah rumah dekat Batu 11, Jalan Lama Gombak, malam tadi (22 Ogos).

Ketua Polis Daerah Gombak, ACP Arifai Tarawe berkata, mangsa wanita berumur 32 tahun sementara lelaki berusia 30 tahun itu, ditemukan dalam keadaan terbaring dalam bilik air rumah berkenaan.

Kes 2

Seorang lelaki warga tempatan maut dipercayai akibat terkena renjatan elektrik ketika membaiki lampu meja di rumahnya di Jalan Badik, Kampung Melayu dekat Kulai, awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kulai Superintendan Tok Beng Yeow berkata mangsa berumur 39 tahun itu ditemukan dalam keadaan terbaring kaku oleh isterinya pada 6 pagi.

Kes 3

Bapa maut manakala dua lagi anak perempuannya selamat apabila terkena renjatan elektrik ketika sedang membasuh jentera berat miliknya di Kampung Panji, Kota Bharu, pada Khamis.

Anak mangsa melihat bapa serta dua adiknya terbaring tidak sedarkan diri di belakang rumah dan turut melihat hos pemancut air yang mempunyai aliran elektrik tidak jauh dari lokasi kejadian

Kes 4

Insiden meragut nyawa pemain gitar profesional, Wan Radzie Wan Othman, 30, yang dikenali sebagai Eddy Malmsteen dan kakaknya, Wan Zunira, 32, semalam, dipercayai akibat terkena renjatan elektrik daripada alat pemanas air.

Renjatan Elektrik Boleh Di elak



Tiada ulasan:

AddToAny