responsif teks foto

Ahad, 8 Januari 2023

Kepentingan Elemen Sulfur Untuk Pertanian

 

    



Pembuatan Jadam Sulfur untuk melawan penyakit pokok

.

Sulfur Powder 1 kg Untuk Ular, Serangga, Fungisida, dan Racun Perosak untuk Tumbuhan dan Taman

Cara Buat Perekat Sendiri Sebagai Racun Organik - 
JADAM Wetting Agent [JWA] (5 Liter)


Pengenalan:

Sulfur adalah salah satu ubat tertua di dunia untuk taman dan penyakit manusia. Ia berlaku secara semulajadi sebagai elemen murni dalam bentuk serbuk kuning dan sebagai kristal. Sulfur merupakan produk dari pelepasan gunung berapi dan masyarakat kuno yang melombong sulfur di sekitar gunung berapi.

Pada zaman moden, sebilangan besar pengeluaran sulfur merupakan produk sampingan daripada pemprosesan minyak mentah dan gas. Sulfur mudah membentuk sebatian seperti pirit (Besi Sulfida) dan gipsum (Kalsium Sulfat). Ini adalah unsur penting, kerana semua sel Hidup mengandungi sulfur.

Ringkasan Ciri-ciri Sulfur:

Serbuk sulfur telah digunakan selama beribu-ribu tahun sebagai Insektisida semula jadi, Fungisida, dan Racun Perosak untuk tumbuhan, taman, rumah, dan kegunaan lain. Elakkan ular datang di rumah atau semasa Berkhemah

Kebaikan dan Penggunaan Sulfur:

a. Menurunkan PH
Kebanyakan tumbuhan lebih menyukai tanah berkisar antara 5.8 dan 7.0. Sebilangan tumbuhan seperti Azaleas, Gardenias dan Blueberry lebih menyukai tanah yang lebih asid. Tanah di kawasan batu kapur mungkin mempunyai PH sebanyak 8.0 dan terdiri dari 50 peratus kapur. tanah beralkali seperti ini mengurangkan kekurangan besi, zink Dan mangan. Tumbuhan daun boleh menjadi kuning dalam keadaan ini. Baja berasaskan Sulfat dapat menyelesaikan masalah ini tetapi dalam kes yang lebih Ekstrim, Sulfur Serbuk Elemen Diperlukan. Serbuk Sulfur Harus Dicampurkan Dengan Baik Di Tanah Lembap Dan Berudara Untuk Rawatannya Berfungsi.

b. Racun kulat
Sulfur Mengawal Jamur Serbuk Dan Kulat Pada Daun. Ia Berfungsi Terbaik Apabila Diterapkan Pada Daun Kering. Sulfur Mencegah Acuan Dan Perlu Digunakan Sebelum Kulat Menetap. Sulfur Menghentikan Keratan Busuk Dari Tanaman Fleshy Seperti Begonias. Batangnya dicelupkan ke dalam belerang sebelum merebak. Ia Juga Menghentikan Cetakan Pada Mentol dan Rimpang.

c. Racun perosak

Sulfur adalah salah satu racun perosak tertua yang terkenal. Aplikasi terbaik untuk sayur-sayuran dan buah. Ia mengawal Psyllids, Spider Mites dan Thrips tetapi beracun bagi Timun, Raspberry dan Aprikot. Serbuk Sulfur tidak boleh digaul dengan minyak hortikultur dan diterapkan pada tanaman sebagai racun racun, Kerana gabungan ini akan membunuh tumbuhan.

d. Berkhasiat
Sulfur adalah nutrien tumbuhan penting seperti nitrogen, kalium dan fosfor. Sebagai tambahan kepada khasiat khasiatnya sendiri, ia meningkatkan tanah dan membantu membetulkan nitrogen dan fosfor. Pertanian intensif di seluruh dunia menyebabkan kekurangan sulfur di dalam tanah.

Ciri-ciri:
Sulfur mudah terbakar
Tangani dengan berhati-hati semasa menggunakannya
Cegah ular masuk ke rumah anda

Keistimewaan:
Kegunaan khas untuk racun makhluk perosak seperti labah-labah, bedbugs, chiggers, dog mange dan lain-lain kegunaan khas untuk berkhemah untuk mengelakkan ular masuk. Kegunaan khas untuk nutrien tumbuhan untuk memperbaiki tanah.

Dapatkan soda api

Dapatkan Sulfur Powder 

Jadam Sulfur yang sudah siap
ADAM SULFUR Fungicide, Germicide Racun kulat, Natural farming



Tiada ulasan:

AddToAny