responsif teks foto

Ahad, 8 Julai 2018

Sumbangan Tabung Pembelaan Dato’ Sri Najib


Seawal jam 7.30 pagi tadi, saya bertolak ke rumah pemimpin yang kita kasihi iaitu DS Najib di Langgak Duta, KL untuk menyampaikan sedikit sumbangan awal daripada masyarakat Lipis untuk Tabung Pembelaan DS Najib bagi separuh lagi bayaran ikat jaminnya esok.


Ternyata saya tersentuh apabila saya selesai serahkan duit sumbangan, sempat lagi dia kata, Tok Man, “saya tak nak susahkan rakyat sampai perlu bagi sumbangan untuk saya”. “Jangan heret rakyat bersama dalam ujian yang saya terima ketika ini. Biarlah saya dan keluarga hadapinya.” Saya cuma mampu kata “ walaupun tak banyak, inilah sumbangan ikhlas mereka untuk Dato Seri yang dah banyak bantu masyarakat selama ni”. “Mereka juga sampaikan salam pada DS”.

Dalam hati saya berkata, saat dia sedang susah pun, dia masih fikirkan tentang rakyat. Inilah pemimpin kita.Sedih bila mengenangkannya semula.

Untuk makluman semua, jumlah terkumpul yang diterima dari Tabung UMNO Bahagian dan Sayap-sayap adalah sebanyak RM8012, dan dari Tabung Pemuda sebanyak RM2670 dan jumlah keseluruhan RM10,682. Saya juga turut menyumbang untuk DS Najib.

InsyaAllah kutipan sumbangan Tabung Pembelaan ini akan diteruskan lagi seperti biasa. Bagi yang ingin terus menyumbang, bolehlah hadi terus ke pejabat UMNO bahagian dan sayap-sayap umno bahagian.

YB Dato Hj Abdul Rahman

Tiada ulasan:

AddToAny