responsif teks foto

Khamis, 8 Oktober 2020

Surat Mohon Bantuan RELA




CONTOH SURAT MOHON BANTUAN RELA SEMPENA MAJLIS PERKAHWINAN

Nama Pemohon
Alamat……………………………………........
………………………………………………....
…………………………………………………

______________________________________________________________

                                                                                                           Tel :
                                                                                                           Rujuk Kami :
                                                                                                           Tarikh:

Pegawai Rela Daerah………………..................
Pejabat RELA Daerah ………………................
………………………………………………….
………………………………………………….

Tuan,

PERMOHONAN BANTUAN KAWALAN KESELAMATAN LALU LINTAS SEMPENA MAJLIS PERKAHWINAN

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara diatas.

2. Sukacita saya …………………………………..ingin memaklumkan bahawa saya akan mengadakan majlis perkahwinan anak perempuan saya sebagaimana ketetapan berikut:-

• Tarikh :

• Masa :

• Alamat :

3. Sehubungan dengan itu, saya ingin memohon bantuan pihak tuan agar dapat menyediakan dua anggota sukarelawan untuk bertugas menjaga kawalan lalulintas dan pemantauan Convid 19 mengikut Standard Operating Procedures (SOP) pada hari perkahwinan tersebut.

4. Jasa baik dan pertimbangan pihak tuan berhubung perkara di atas amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Sekian, terima kasih.


Yang Benar.



…………………………………………

(Nama Pemohon Huruf Besar)


Contoh Lagi Surat:

[Kepada:]
[Ketua RELA]
[Alamat RELA]
[Tarikh]

[Tajuk: Surat Permohonan Bantuan RELA]

Salam Hormat,

Saya, [Nama Anda], dengan ini merujuk kepada RELA  dengan rendah hati dan harapan besar untuk memohon bantuan dalam hal berikut:

Peningkatan Keamanan Tempat Tinggal: Saya tinggal di kawasan yang semakin menjadi sasaran kegiatan jenayah seperti pencurian dan kegiatan meragut. Keadaan ini telah menimbulkan kebimbangan dan ketidakamanan dalam komuniti kami. Oleh itu, kami memohon RELA untuk memberikan bantuan dalam bentuk peningkatan keamanan di kawasan tempat tinggal kami. Ini mungkin termasuk patroli berjalan, pemasangan CCTV, dan peningkatan jaringan komunikasi dengan pihak berkuasa setempat.

Latihan Keselamatan : Kami memohon bantuan RELA dalam menyediakan latihan dan bengkel keselamatan serta keadaan darurat kepada penduduk kawasan kami. Latihan semacam itu akan membantu kami meningkatkan kesedaran dan kesiapsiagaan dalam menghadapi situasi darurat seperti bencana alam, kebakaran, dan situasi darurat lainnya. Kami percaya bahawa dengan pengetahuan dan kemahiran yang sesuai, kami dapat bertindak dengan tepat dan efisien dalam situasi darurat tersebut.

Sumbangan Masyarakat: Kami ingin mencadangkan RELA melaksanakan program-program yang mendorong penyertaan masyarakat dalam kegiatan keselamatan. Program-program seperti gotong-royong, pembersihan kawasan, dan ceramah keselamatan akan membantu meningkatkan kesedaran dan kepedulian masyarakat terhadap isu-isu keselamatan. Sumbangan RELA dalam bentuk bantuan logistik dan sokongan untuk melaksanakan program-program ini akan sangat dihargai.

Saya dengan rendah hati memohon agar permohonan saya ini dipertimbangkan dengan sebaik-baiknya. Kami berharap dapat bekerjasama dengan RELA dalam usaha meningkatkan keamanan dan keselamatan di kawasan kami. Saya juga bersedia untuk bertemu dengan wakil RELA untuk membincangkan langkah-langkah selanjutnya dan menyediakan maklumat lanjut yang diperlukan.

Sekian, terima kasih atas perhatian yang diberikan kepada permohonan ini. Saya berharap agar RELA dapat memberikan sokongan dan bantuan yang berharga kepada kami.

Salam Hormat,

[Tandatangan]
[Nama Anda]
[Alamat]
[No. Telefon]
[Emel]




Tiada ulasan:

AddToAny