responsif teks foto

Isnin, 26 Oktober 2020

Penjagaan Telefon Bimbit Anda



Ingin memanfaatkan sepenuhnya penggunaan bateri telefon pintar anda? - Kemudian buangkan tabiat merosakkan telefon anda.

'Setahun yang lalu, saya dan rakan saya membeli telefon pintar terbaru. Kerana kami membelinya bersama, kami juga diberi potongan 20 peratus.

Sekarang, setahun kemudian, saya dalam perjalanan untuk membeli telefon pintar baru. Anda fikir itu kerana saya mahukan model terbaru? Keliru! Ini kerana bateri saya terus mati setelah hanya 1 jam, walaupun saya mengecasnya hingga seratus peratus. Dan anda tahu apa yang lebih asing lagi? Rakan saya membeli telefon pintar yang sama, tetapi apabila dia mengecasnya hingga seratus peratus. baterinya akan bertahan lebih dari satu hari atau lebih..!

Jadi mengapa baterinya tahan lebih lama daripada bateri saya? Lagipun, kami membeli telefon pintar yang sama 'pada tarikh yang sama!'

Adakah anda mengalami masalah yang sama..? Anda membeli telefon anda tahun lalu dan bateri sudah habis dengan perlahan, atau hanya gagal setelah beberapa lama…?

Kami mempunyai beberapa berita baik untuk anda: tidak perlu risau tentang hayat bateri anda lagi! Dengan petua berguna kami, bateri anda akan bertahan lebih lama!.

Ingin memanfaatkan sepenuhnya masa pakai bateri telefon pintar anda? - Kemudian hancurkan tabiat merosakkan ini hari ini...!

1.Kecerahan Skrin Maksimum

Semasa memilih telefon pintar, banyak orang lebih suka skrin yang lebih besar dan lebih cerah. Tetapi ini adalah salah satu penyebab utama penggunaan bateri.

Ini kerana skrin adalah bahagian telefon pintar yang memberikan tekanan paling berat pada bateri anda.

Itulah sebabnya para pakar mengesyorkan untuk mengurangkan kecerahan skrin anda Sekiranya anda ingin memanjangkan jangka hayat bateri anda sehingga tahap ketidakselesaan yang wajar.

'Ok, faham ... lebih baik kurangkan kecerahan skrin! Tetapi, tunggu sebentar. Saya mesti menerima panggilan ini dari rakan saya terlebih dahulu! Helo…? '

Dan pemandangan ini membawa kita kepada sebab lain untuk jangka hayat bateri anda yang semakin pendek! Tapi apa itu?

Sekiranya anda ingin memanjangkan jangka hayat telefon pintar anda, maka baca terus…!!!! ?




Ingin memanfaatkan sepenuhnya masa pakai bateri telefon pintar anda…? - Kemudian hancurkan tabiat merosakkan hari ini…!

2. Mod Getaran

Adakah anda lebih suka getaran ringan semasa panggilan masuk berbanding bunyi getaran yang keluar dari poket anda…? Anda tidak bersendirian. Sebenarnya, kebanyakan orang melakukannya…! Tetapi tahukah anda bahawa 'mod getaran' pada telefon pintar anda mempengaruhi jangka hayat bateri anda…?

Apabila telefon pintar anda berada dalam 'mod bunyi', ia hanya memerlukan sedikit tenaga untuk menghantar suara melalui pembesar suara anda. Walau bagaimanapun, dalam mod getaran, getaran dipaksa ke seluruh telefon bimbit anda dan oleh itu menggunakan lebih banyak tenaga. Oleh itu, jika anda tidak memerlukan mod getaran, lebih baik simpan telefon pintar anda dalam mod bunyi untuk jangka hayat bateri yang optimum..!

'Saya meletakkan telefon saya dalam mod bunyi seperti yang anda katakana..! Tetapi tunggu sebentar, saya hanya tinggal 3% bateri. Sial, izinkan saya meletakkan telefon saya di pengecas sekarang..! '

Dan ini membawa kita kepada sebab lain untuk jangka hayat bateri anda yang dipendekkan. Jadi apa kali ini?

Ingin memanfaatkan sepenuhnya masa pakai bateri telefon pintar anda? - Kemudian hancurkan tabiat merosakkan ini hari ini!

3. Menggunakan semasa Mengecas

Ramai orang cenderung menggunakan telefon pintar mereka walaupun sedang dicas. Walau bagaimanapun, dengan cara ini pengecasan dan pengosongan berlaku serentak dan akhirnya mempengaruhi jangka hayat bateri anda.

Tetapi jika anda benar-benar perlu menggunakan telefon pintar anda semasa berada dalam pengecas, lebih baik melepaskannya selama satu minit dan kemudian sambungkan semula ke pengecas apabila anda tidak menggunakannya lagi.

Sudah tentu, lebih baik berfikir terlebih dahulu dan mengecas telefon pintar anda terlebih dahulu..!

Perkara lain yang boleh anda lakukan untuk menjimatkan bateri semasa anda benar-benar memerlukannya, ialah meletakkan telefon dalam mod penjimat bateri, mod ‘kapal terbang’ atau mematikan sepenuhnya kuasa.

Jadi kalau anda merancang aktiviti telefon pintar anda lebih awal, anda boleh mengelakkan masalah bateri kemudian!

Ingin memanfaatkan sepenuhnya masa pakai bateri telefon pintar anda? - Kemudian hancurkan tabiat merosakkan hari ini…!

4. Dibuang sepenuhnya

"Sekiranya anda mahu bateri telefon pintar anda bertahan lama, anda perlu mengecasnya apabila bateri benar-benar kosong, bukan?" SALAH…!

Membiarkan bateri anda habis sepenuhnya sebelum mengecas sebenarnya merosakan untuk jangka hayatnya. Ini kerana bateri telefon pintar anda terdiri daripada ‘ ion litium’. Ini adalah jenis bateri yang serupa dengan tubuh manusia, jadi pengecasan berlebihan atau pelepasan lengkap boleh membahayakannya.

Oleh itu, lebih baik untuk mula mengecas telefon pintar anda setelah kuasa bateri turun di bawah 25 peratus dan berhenti mengecasnya apabila mencapai 60 ~ 80 peratus.

Ingin memanfaatkan sepenuhnya masa pakai bateri telefon pintar anda? - Kemudian hancurkan tabiat merosakkan hari ini!

5. Penggunaan GPS yang berlebihan

Semasa menggunakan GPS, isyarat ke dan dari satelit ditukar untuk mengenal pasti lokasi telefon pintar anda. Proses ini memerlukan banyak kuasa bateri!

Oleh itu, kecuali ketika anda benar-benar memerlukannya, lebih baik bateri anda mematikan GPS anda.

Anda mematikan GPS anda dengan meleret ke bawah dari atas ke bawah untuk peranti Android dan dengan menggesek dari bawah ke atas untuk peranti iOs. Anda kemudian mengaktifkan bar menu dan mematikan fungsi GPS sebentar.

Anda juga boleh masuk ke Pengaturan> Privasi & Keselamatan> Perkhidmatan Lokasi dan menghidupkan GPS hanya apabila aplikasi tersebut digunakan. Dengan cara itu anda dapat mengawal fungsi GPS dengan lebih teliti.

Dan itu semua orang…! Cukup singkirkan tabiat buruk menggunakan telefon pintar dan memanjangkan jangka hayat bateri anda. Telefon dan duit anda akan berterima kasih...!




Tiada ulasan:

AddToAny