responsif teks foto

Sabtu, 28 November 2020

Isi minyak guna debit Kad


Sebagai skim kad debit kebangsaan, rakyat adalah keutamaan. MyDebit adalah satu-satunya skim kad di Malaysia yang tidak memegang RM200 di stesen minyak.

"Apabila rangkaian stesen minyak menerima bayaran MyDebit, pengguna boleh memilih jumlah minyak yang mereka mahu beli dan hanya jumlah tersebut yang akan dihaskan untuk mengisi minyak. Jika pengguna mengisi kurang daripada jumlah dipilih pada awal, semua baki berlebihan itu akan terus dikreditkan semula ke akaun bank dengan segera selepas minyak selesai diisi.

Sebelum ini, mana-mana pengguna yang menggunakan kad debit akan disekat RM200 dalam akaun bank mereka walaupun jumlah minyak yang diisi cuma RM2 (untuk penunggang motosikal). Terma tersebut dilihat sebagai tidak wajar dan membebankan.

Petron Malaysia dengan kerjasama Payment Network Malaysia Sdn Bhd (PayNet) telah melancarkan kempen 'FUEL-YoooH MyDebit Je dengan kad ATM anda!' yang membolehkan pelanggannya menggunakan kad bank ATM atau MyDebit tanpa sebarang cagaran di semua stesen minyak Petron seluruh Malaysia.




Tiada ulasan:

AddToAny