responsif teks foto

Rabu, 25 November 2020

Digital Yuan Mencipta Generasi Baru Pedagang Jutawan



Kajian terbaru mendedahkan bahawa Digital Yuan (China’s Central Bank Digital Currency/Bank Pusat Matawang Digital China) menghasilkan lebih daripada 7,600 pedagang sepenuh masa yang berhenti dari kerja tetap mereka untuk memperoleh pendapatan dalam talian.

Baru-baru ini ianya menjadi fantasi yang mustahil bagi ramai orang untuk menjadi pedagang harian yang menguntungkan, tetapi dengan terciptanya produk baru seperti Digital Yuan, banyak perniagaan telah gulung tikar.

Digital Yuan adalah matawang digital rasmi yang dikeluarkan oleh Negara China dan sedang mengikut landasan untuk digunakan di serata negara dalam masa setahun. Ia mendorong banyak spekulasi mengenai harganya yang melambung tinggi, dan bilangan pelabur dalam talian yang berani mencapai ribuan orang sehari. Di beberapa bandar, majikan berusaha keras untuk memastikan para pekerjanya terikat disebabkan penemuan minat baru dalam bidang perdagangan dan meraih pendapatan dalam talian.

Bagaimanakah ianya berbeza?

Matawang digital yang lain biasanya tidak berpusat sepenuhnya, dan nilainya turun naik tanpa sebarang perubahan dalam asasnya. Walau bagaimanapun, Digital Yuan disokong oleh salah satu daripada institusi kewangan terbesar di dunia.

Tambahan lagi, ia datang dengan sistem pembayaran yang diintegrasikan. China telah mengujinya dan mengiktiraf WeChat Pay dan AliPay. Sebarang bentuk dana boleh digunakan serta merta dengan sebarang peruncit di China, dengan demikian membentuk satu nilai yang kukuh bagi pengguna matawang tersebut.



Ribuan bertaruh padanya

Dengan pasaran tukaran saham yang hangat membara, China sedang menghasilkan seorang bilionair baru setiap minggu, dan ramai pelabur runcit mahu terlibat dengannya. Dengan akses yang terhad kepada pelabur asing, ia mungkin rumit untuk melabur di China secara langsung, tapi Digital Yuan memberikan peluang ini.

“Saya memang telah lama berminat dengan Gergasi Merah, tapi broker dan bank saya tidak menyokong tukaran saham Negara China. Saya rasa Digital Yuan seperti mimpi yang menjadi nyata. Saya memperolehi potensi keuntungan tanpa had seperti matawang digital yang lain dan kestabilan sebuah negara yang sangat besar”, – kata Adrian Martin, seorang pelabur berumur 32 tahun yang pernah bekerja di pejabat pos hanya sebulan yang lalu.

Yuan Pay Group/Kumpulan Yuan Pay menemuramah satu sampel terdiri daripada lebih 20,000 pelabur secara global dan mendapati bahawa lebih 7,000 orang telah meninggalkan pekerjaan tetap mereka untuk meneruskan minat dalam pelaburan dan perdagangan.




Mengapa China membangunnya?

Digital Yuan mungkin boleh memberikan penyelesaian kepada masalah hutang lapuk Negara China yang sudah terlalu lama. Negara tersebut kini mempunyai 2.4 trillion yuan ($341 bilion) yang telah dikenalpasti sebagai hutang lapuk disebabkan amalan yang tidak sah namun diamalkan secara meluas dalam mendapatkan pinjaman berbilang menggunakan perjanjian bercagar yang sama. Penerimaan meluas dalam ekonomi China terhadap Digital Yuan akan mendorong peningkatan nilainya menjadi lebih tinggi.

“Menggunakan kontrak pintar yang dibekalkan oleh matawang Digital Yuan, pemerintah China akan mampu untuk mengesan aset dan liabiliti dan memastikan pinjaman berbilang tidak diambil menggunakan cagaran yang sama,” kata seorang pengkaji blockchain senior J. Rogers.

Bagaimana orang biasa boleh melabur?

Untuk memastikan keselamatan, pelaburan dalam Digital Yuan hanya tersedia melalui broker bertauliah, yang anda boleh temui dengan mengklik disini. Hingga hujung minggu ini, syiling akan dikeluarkan dengan 50% diskaun kepada pelabur baru.

Selepas mendaftar, anda akan ditujukan semula ke portal broker, di mana anda boleh memulakan kerjaya perdagangan anda. Ambil perhatian untuk pelaburan eksklusif seperti Digital Yuan, verifikasi telefon adalah diperlukan, jadi pastikan anda mempunyai telefon pintar anda berhampiran.

Adrian Martin, bekas posmen bertukar pedagang berusia 32 tahun, memberi kepastian: “Ia mungkin sukar untuk mula melabur, tetapi dengan teknologi semasa, semuanya mungkin. Yang paling penting adalah untuk percaya pada diri sendiri dan percaya yang anda boleh merubah hidup anda menjadi lebih baik. Sekali anda lakukan penegasan itu dalam minda anda, anda boleh mencapai kejayaan dalam perdagangan atau apa-apa saja perkara lain.”


Digital Yuan adalah matawang digital rasmi yang dikeluarkan oleh Negara China


Media contact
Yuan Pay Group LLC
Julia, Media Representative
info@yuanpaygroup.com
https://yuanpaygroup.com/
(Syndicated press content is neither written, edited or endorsed by ED Times)



Tiada ulasan:

AddToAny