responsif teks foto

Sabtu, 21 November 2020

Tokoh/selebriti yang baru meninggalkan kita bulan ini : Al Fatihah

Daripada Ibnu Umar RA, beliau berkata, “Rasulullah SAW bersabda, hati manusia akan berkarat seperti besi yang dikaratkan oleh air. Apakah cara untuk menjadikan hati bersinar semula. Katanya dengan banyak mengingati mati dan membaca al-Quran.”

Al-Fatihah



Tan Sri Zaleha Ismail 84
Bekas Menteri Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat, Tan Sri Zaleha Ismail, meninggal dunia di Hospital Tawakal, di sini, kira-kira jam 8.15, 14 Nov 2020 malam tadi.

Dato' Hasbullah Osman 63
Ahli Parlimen Gerik Hasbullah Osman dari Umno meninggal dunia akibat daripada serangan jantung hari ini 16 Nov 2020. Pegawai khas kepada Hasbullah, memberitahu Media ahli Parlimen Gerik itu meninggal dunia di Raub, Pahang. 



YB Manis Muka Mohd Darah, 65
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bugaya, Manis Muka Mohd Darah, 65 tahun dilaporkan meninggal dunia di Hospital Gleneagles, Kota Kinabalu, pada Selasa 17 Nov 2020

Dato' Mokhtar Hashim 78
Bekas Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan 1981-1983 Dato' Mokhtar Hashim meninggal dunia awal hari ini 18 Nov 2020. . Perkara itu disahkan oleh anak saudaranya, Ahmad Hafiz Abdul Raffar menerusi satu hantaran Facebook. Menurut Ahmad Hafiz, allahyarham meninggal dunia kira-kira jam 3.10 pagi.




A. Ali, 71 
Penyanyi dan pemain gitar kumpulan Kembara, A. Ali, 71, atau nama sebenarnya Hamdan Atan disahkan meninggal dunia dalam tidur di kediamannya di Semenyih. Anak ketiganya, Nur Huda Hamdan, 34, ketika dihubungi berkata, ibunya, Latifah Khamis menyedari bapanya meninggal dunia selepas jasad kaku sekitar pukul 8 pagi 21 Nov 2020. 

Pak Lah Cecupak 53. 
Pelakon Senior Pak Lah Cecupak atau nama sebenar Noor Affendi Nurdin, meninggal dunia akibat kanser usus pada pagi sabtu 21 Nov 2020. di Hospital Nur Zahirah Kuala Terengganu.


Tiada ulasan:

AddToAny